Wednesday, August 31, 2011

Diari Raya : 2 Syawal

Hari kedua syawal..juga merangkap hari kemerdekaan Malaysia. Perayaan berganda untuk seluruh umat Islam di bumi Malaysia. Sudah 54 tahun negara kita merdeka dan sudah banyak kemajuan yang kita perolehi. Semoga malaysia terus menjadi negara yang aman damai selamanya.


Hari ni kami tak beraya kemana-mana pun. Cuma dok rumah tunggu tetamu datang. Semalam seharian kami beraya, jadi hari ni kami tunggu orang datang beraya kat umah kami plak. Sebelah petang kami sekeluarga keluar beraya kat umah maklong..tapi nasib tak baik, sebaik saja kami sampai terus blackout. Alamak panas tak tahan...tak dapat nak dok lama-lama.


Dari rumah maklong, kami ke jeti tok bali untuk cari lauk pauk untuk hidangan pada pagi esok. Mana la tau kot-kot ada tetamu yang tersesat..hehehe..Banyak jugak kami borong..ikan tongkol..ikan cencaru..ikan kekek..udang..sotong...separuhnya di masak untuk hidangan makan malam..cadangnya nak buat bbq..tapi keadaan cuaca tak mengizinkan..malam tu rumah kami dilanda hujan ribut..huhuhu...

No comments:

Post a Comment