Tuesday, August 9, 2011

Kisah Sahur & Berbuka : Day 9

Malam tadi papa dah cakap tak nak sahur dengan nasi..nak makan roti jer katanya. Lalu ke nak telan roti wholemeal dengan jem pepagi buta? Bila bangun sahur pagi ni mama dapat idea untuk masak burger..daging burger memang dah sedia ada kat dalam peti sejuk tu. Lepas goreng daging tu, mama lapiskan dengan tomato dan cheese. Then masukkan dalam microwave untuk cairkan sedikit cheese tu. Yummy...sedap gak makan camni.
Roti burger takde, roti wholemeal pun jadikk

Settle burger masuk perut papa cakap dia terasa macam lapar lagi. So, mama masakkan roti bakar. Cara nak masaknya; amik dua keping roti, salah satu roti dibuat lubang dan dilapik dengan roti yang lagi sekeping. Diantara dua keping roti tu letak cheese. Kemudian, pecahkan telur kat dalam lubang yang dibuat tadi dan spread lada sulah...kemudian bakar dalam oven lebih kurang 3 minit.
Ini papa punya..papa lebih suka telur tu separuh masak.
Ini plak mama punya..nampak tu cheese meleleh keluar..slurrppp..kena plak ngan air kotak coklat yang sejuk tu..perghhh..sampai hadif pun terbangun time mama & papa tengah sahur.
Hari ni lagi sekali kami ke param stadium shah alam. Cuaca mendung jadi seronokla berjalan sebab tak panas. Disebabkan seronokla, tetiba terlebih banyak plak lauk yang kami beli.
Ayam Percik Putih - RM 4.80
Pari Bakar - RM 5.00
Daging panggang - RM 5.50
Puyuh Goreng Berempah - RM 4.00
Masak Lemak Cili Api Daging Salai - RM 5.00
Buah melaka - RM 2.00

Bila berjalan dan membeli time lapar macam ni la jadinya. Semuanya nak beli...tp bila time berbuka dah kena 2 gelas air terus kenyang. Sudahnya ikan pari, puyuh goreng dan daging masak lemak cili api tu langsung tak bersentuh. Takpe la..boleh simpan untuk sahur esok..xyah mama susah-susah nak masak lagi ye dok..

No comments:

Post a Comment