Friday, August 5, 2011

Malang Tidak Berbau : Vol 1

Dua hari ni kami asyik bertembung dengan kemalangan jer. Semalam on da way balik dari ofis, selepas exit kuala selangor ikut gutrie highway, satu kereta ni terbabas. Maybe sebab kereta tu dipandu laju (maybe pemandu tu rushing untuk balik berbuka) dan pada masa tu jalan licin coz tengah hujan renyai-renyai. Dari pemerhatian, pemandu kereta tu tak mengalami apa-apa kecederaan..syukur alhamdulillah.  
Pagi ni plak on day way ke ofis, jalan dah jem dari UiTM Puncak Perdana. Jalan puncak alam ni memang normal la kalau jem..salah satu sebabnya traffic lite kat simpang batu arang tu. Pagi-pagi kalau polis takde jaga traffic memang jem la jawabnya. 
Tengah syok berchit-chat dengan papa, tetiba dengar siren ambulan melintasi kami. Dah..ni tak lain mesti ada eksiden kat depan ni.
Betullah sangkaan kami, sorang penunggang motor dah terbaring tak sedarkan diri. Yang pasti kat tepi jalan ada satu kereta dan satu motor yang dah remuk.
Tak dapat bayangkan macam mana perasaan ahli keluarga mangsa menerima berita mengejutkan pagi-pagi hari. Semoga penunggang motor tu selamat. Ketika umat islam yang lain bergembira menyambut ramadhan dan bakal berhari raya, janganlah ada segilintir yang lain berduka menerima berita kehilangan orang yang tersayang. Sekadar untuk peringatan untuk semua dan juga untuk diri sendiri, berhati-hatilah di jalanraya. Memandulah dengan berhemah dan patuhi undang-undang jalanraya.

No comments:

Post a Comment