Tuesday, December 10, 2013

Restoran Nasi Vanggey

Sebelum balik hotel kami singgah makan dulu. Malam ni dinner kat restoran nasi vanggey. Nasi vanggey ni memang glamer sangatlah kat ipoh ni. Masa kami masuk restoran ni memang tengah kosong. Kebiasaannya pelanggan tak pernah putus. Nak makan sampai kena beratur tunggu meja kosong.

Mama andaikan situasi ni berlaku disebabkan rumours yang tersebar kat facebook dua minggu lepas yang mengatakan restoran vanggey ni pakai pelaris. Kononnya diorang salut najis manusia dekat tempayan yang diorang gunakan untuk memasak. 

Tak tau la betul ke tidak rumours tu. Tapi yang pastinya penyebar cerita tu dah buat permohonan maaf dekat pemilik restoran vanggey atas penyebaran fitnah tersebut. Siap keluar paper lagi pasal ni. Pemilik restoran claimed bisnes diorang merudum disebabkan cerita tu.

Actually sebelum rumours tu keluar, ada lagi satu restoran yang boleh tahan glamer gak kat ipoh ni telah diarahkan tutup sebab kotor. Yang ni diorang panggil nasi ganja. Restoran ni terletak kat jalan yang kalsom. Mama tak pasti samada restoran vanggey dan restoran ganja ni dimiliki oleh orang yang sama ke tak.

Nasi ganja n nasi vanggey ni lebih kurang jer rupa dan rasanya. Ianya adalah nasi putih dimakan dengan ayam vanggey atau ganja, kuah campur dan telur masin. Pada tekak mama, dari segi rasa mama lebih suka nasi ganja. Tapi dari segi kebersihan, restoran vanggey lebih bersih. Terpulanglah kepada diri masing2 kan nak buat pilihan. Yang penting makan tanpa was was.

No comments:

Post a Comment