Friday, December 13, 2013

Annivesary Kat Grand Lexis

Annivesary tahun ni disambut kat port dickson. Kami memilih hotel grand lexis untuk meraikan usia 5 tahun perkahwinan kami. Sesekali berbelanja lebih untuk meluangkan masa dengan orang yang tersayang takpela kan.

Kali ni memang datang untuk berehat semata mata. Tiada agenda khusus nak berjalan kemana2. Memang dari awal plan nak stay kat bilik jer. Malas nak keluar2. So mama dah prepare awal2 bekalan makanan yang secukupnya.

Bukan apa, sebab mama ada terbaca review cakap kat sini susah nak parking kereta. Memang betul la susah nak parking. Tadi kami pusing berkali2 baru dapat parking. Memang fullhouse la sini. Kami dapat parking kat level 4. Nun di bawah sana dah nampak chalet terapung kat atas air.

Dari lobi hotel nak ke chalet agak jauh kalau nak jalan kaki. Tak perlu risau sebab buggy memang sentiasa ada kat depan hotel untuk ngantar tetamu ke chalet. Bilik kami kat belah depan. Bukanlah kat tengah laut sangat. Yang penting dekat dengan public pool untuk kids.

Kami stay kat bilik executive pool villa. Bilik no 2068. Bilik kami ni chalet satu tingkat. Kat sini ada chalet yang dua tingkat gak. Kalau tak silap dari atas chalet2 kat sini membentuk bunga raya. 

Jom kita tinjau dalam bilik.

Ada 2 katil king. Memang sedang elok untuk kami empat beranak. Tilam tebal dan empuk. Bantal 8 biji. Puas hati. Dalam bilik ada ekon n kipas skali.

Ada panel kaca kat lantai untuk tengok air laut. Sayangnya air laut keruh. Tak nampak apa. Lama hadif berteleku kat tepi tunggu ikan lalu. Mula2 si kembar takut nak pijak atas panel ni. Takut jatuh dalam air.

Bilik dan dapur dipisahkan dengan dinding. Microwave dan coffee & tea disediakan. Sebelum datang mama dah Google siap2 keadaan bilik. So dah tau ada microwave. Jadi mama bawa siap2 tupperware microwavable. Senang nak panaskan bekal.

Bilik air plak kat sebelah dapur. Bilik air luas gila. Jamban dan shower asing2. Yang penting bilik air mestilah bersih. 

Sabun dan shampu yang disediakan.

Salah satu sebab yang buat mama teringin sangat nak datang sini adalah sebab setiap bilik ada private pool. Anak teruna dah teruja bila nampak pool. Tu tengah tinjau2 la tu.

The private pool yang menjadi igauan. Kolam ni dalamnya 4 kaki ya. Takat dada mama gak la. So hati2 kalau ada anak kecik macam kami. Pastikan anak2 ditemani ketika mandi. Pastikan juga pintu ke kolam sentiasa berkunci. Beringat sebelum terkena. Pesanan dari pihak penaja.

Overall memang mama puas hati dengan bilik. In sha Allah jika ada rezeki lepas ni memang nak datang bercuti kat sini lagi.

No comments:

Post a Comment