Friday, January 31, 2014

Melaka : Homestay Taman Desa Idaman

Sempena cuti raya cina, kami adik beradik sepakat nak berkumpul. Dah lama tak bersua muka since raya puasa.

So kami plan bekumpul kat tengah2 iaitu kat melaka. Mana yang dari jb kena naik ke melaka. Mana yang dok kl kena turun melaka.

Cuma k.dah jer yang tak dapat join. Depa sekeluarga balik kelantan pulak. Ada kenduri belah abang ipar. Nenek dan tok ayah yang sepatutnya join kami pun kensel plan. 

Diorang tunggu k.dah kat kampung jer. Kesian plak k.dah balik kampung kalau takde orang. Bukan rezki nak jumpa semua. Tapi dapat kumpulkan 5 dari 6 bradik tu dh kira ok la.

Kat melaka kami menyewa homestay di taman desa idaman durian tunggal. Bila kumpul ramai2 macam ni dok homestay lagi convenience. Kalau dok hotel payah nak bergosip sebab masing2 of course terperap kat bilik jer.

Urusan pencarian homestay kami serahkan kat p.da. Yang lain cuma keluarkan duit sewa jer. Kami sewa utk 2 malam. Satu malam harganya rm350. 

Kami puas hati sangat dengan homestay ni. Rumah besar, luas dan bersih. Rumah semi detached yang ada 4 bilik, 3 bilik air. Memang berbaloi dengan harganya.

Ini bilik tidur kat tingkat bawah yang menjadi pilihan cikla. Bilik tidur bawah dindingnya kaler biru.

Bilik tidur kedua yang bertemakan purple menjadi pilihan kami. Setiap bilik ada satu set perabut dan dilengkapi dengan aircond.

Ciknik dan uncle is memilih bilik tidur ketiga. Bilik ni pun dicat dengan warna biru. Bilik ciknik dan bilik kami berkongsi toilet.

Master bedroom kami bagi pakda. Bilik ni ada 2 katil queen. Sesuailah untuk pakda 5 beranak tidur sini. 

Pada mama bila bercuti perkara utama adalah tempat tidur yang selesa. Kalau tempat tidur tak selesa, bila tidur habis sakit2 urat tu namanya bukan bercuti. 

Bercuti ni kita kena relax tenangkan fikiran, rehatkan fizikal dan mental. Kedua, makan kena cukup. Barulah puas hati bercuti. 

Selepas check in kami just berehat2 kat rumah jer sambil layan gossip adik beradik. Si kembar ni pula happy jer dapat hadiah bear dari ciknik.

No comments:

Post a Comment