Friday, October 26, 2012

Behind The Scene

Selepas acara makan-makan kat rumah jiran, kami concentrate dengan persiapan untuk kenduri. Petang tu mak andam rasmi kami datang pasang pelamin. Actually mini pelamin jer. Si pengantin takmo bersanding beria. Just pelamin untuk bergambar-gambar jer. So kami taknaklah pressure pengantin. Kami hormat dengan pendirian ciknik tak nak bersanding n tepung tawar bagai. Lagipun kenduri ni just kecil-kecilan jer. Buat kenduri kesyukuran sahaja...

Everybodies doing their parts. Senang kerja mak andam ramai yang ringan tulang membantu pasang pelamin. Lagipun mak andam tak berapa sihat hari ni. Kerjasama daripada semua orang melancarkan dan memudahkan perjalanan majlis.

Tema mini pelamin ni adalah purple maroon. Plan asal, mini pelamin ni nak diletak kat dalam bilik pengantin jer. Tapi atas perbincangan adik beradik, we decide letak kat luar jer. Senang kaum kerabat dan kawan-kawan nak berfotogedix.

Untung mek biah dapat menantu lelaki yang rajin-rajin semuanya. Masing-masing ada kelebihan. Ni plak abang mie tengah betulkan lampu plak. Kasi terang sikit biar nampak jelas muka pengantin.

Finally, mini pelamin ni siap dipasang dengan jayanya. Bermakna bertambahlah kerja for me to look after the pelamin. Kena jaga pelamin dari diruntuhkan oleh anak-anak tersayang dan juga anak buah yang very notty....

Bakal biras ni yang rasmikan dulu pelamin yang siap dipasang atas hasil penat lelah diorang berdua. Yang kat belah kiri tu boleh diterima akal, nak practise untuk sanding esok. Tapi yang belah kanan tu berangan nak bersanding lagi sekali ke apa?

Tema untuk bilik pengantin plak kaler oren creamy. Ni atas permintaan mek bonda yang nak kaler lain-lain. Bosan katanya kalau guna kaler yang sama untuk pelamin dan bilik pengantin. Pelamin semua sudah siap terpasang, cuma tunggu esok untuk the big day.

2 comments:

  1. marathon tulis blog nampak....hahaha anyway selamat pengantin baru utk adik gebu kak neeja

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau takpe...banyak tertangguh tak update. Nak kata bizi sangat takdelah. tp lebih kepada malas..hahaha...so apa citer ko? dpt tak keje baru?

      Delete