Monday, December 5, 2011

Golden Sand Resort Batu Feringghi : Part 1

Perjalanan dari Teluk Intan ke Batu Feringghi makan masa 6 jam coz kami banyak berhenti. Semasa dalam perjalanan, Hadif muntah sebab tengah demam. Kami tiba ke Shangri La Resort jam 5 petang. Mama terus ke kaunter untuk check in. 

Tetapi malangnya, mama diberitahu bilik kami bukan di Shangri La resort, sebaliknya di Golden Sand Resort yang terletak bersebelahan dengan Shangri La Resort. Nampaknya mama kena lah ulang alik sebab seminar tu kat Shangri La Resort.

Golden Sand Resort ni berada di bawah pengurusan hotel Shangri La. Kalau jalan kaki dari Shangri La resort makan masa 15 minit..boleh berpeluh jugak dibuatnya.

Disebabkan kunjungan kami adalah di bulan disember, boleh katakan kesemua hotel dan resort dihiasi dengan dekorasi krismas. Tak terkecuali Golden Sand Resort...kami disambut dengan  dekorasi krismas bertemakan kaler biru putih. 

Kat reception area pula ditempatkan dengan pokok krismas yang dihiasi dengan lampu dan dekorasi yang amat menarik. Sesudah check in, kami terus menuju ke bilik yang berada di tingkat 1.

Satu perkara yang mama amat suka bila duduk hotel adalah setiap sudutnya dihiasi dengan bunga-bungaan cantik yang menyejukkan mata. Bayangkan, keluar jer dari pintu lif terus nampak bunga ni...owhhh....i likeee..

Haaa..inilah bilik 157 yang bakal menjadi rumah kami selama seminggu kami kat batu feringghi ni.

Memandangkan mama ada 2 anak kecil, kami diberikan bilik yang ada 2 katil single yang agak besar. Bilik yang kami dapat facing hillview....alangkah bestnya kalau dapat bilik yang seaview. Bolehlah berangan ala-ala romantik ngan papa....pangggg..berangan jer lebih. Ini pun kira nasib baik Mr B yang support semua ni.

Belum apa-apa, Rayyans dua beradik dah menyelit di celah-celah katil tu. Nampak gaya Papa terpaksa mengerah tenaga jantan untuk merapatkan katil yang agak berat ni.

Ruangan menonton..yang tak beberapa nak memuaskan adalah centralised sound system yang tenggelam timbul. Kejap langsung tak dengar suara..kejap suara kuat gila.

Sudut mengulangkaji. Kat sini kami diberikan sambungan internet percuma, tapi sayangnya mama tak bawa laptop. Kalau tak boleh update blog n facebook bila free.

Paling menarik bilik air yang cantik..berkilau-kilau marmar sinki tu. Pastu ada bath tub yang jadi tempat berendam Rayyans....ank mama ni demam n selsema pun still nak main air lagi.

Haaa....di dalam laci almari tersembunyi harta khazanah pelbagai minuman. Tak habis minum pun coz mama dah bawa bekal 3 in 1 dari rumah.

Tapak sulaiman..setiap sudut dan dinding dihiasi dengan frame tapak sulaiman ni. Kaler hijau tu betul-betul menarik perhatian.

Pose from papa, setelah 3 kali turun naik mengangkut barang-barang kami. Kata berumahtangga kat sini selama seminggu, sudah semestinya banyak barang-barang yang dibawa.

Mama tetiba enterprame sebelah papa. Sesekali ambil peluang bergambar berdua. Nak minta tolong anak ambilkan gambar takut lain plak jadinya nanti. 

Sebelum katil ditunggang terbalikkan oleh si Rayyans, baik mama pose dulu. Perasan tak Hadif tengah main kabel telefon tu? Telefon terpaksa dicabut...tak pasal-pasal kami kena bayar gantirugi nanti kalau dibiarkan telefon kat atas meja tu.

Pose ikan dugong dari mama di celah-celah katil...sib baik muat peha ai melangkah kat ruang sempit ni.

Selepas mengemas apa yang patut, petang kami cuma menghabiskan masa berehat kat bilik. Rayyans pula, selepas mandi terus tertidur kepenatan. Cuma papa jer yang keluar beli makanan untuk dinner.....1st nite dinner makan nasi kandar.

Inilah gaya tidur Hadif yang paling lena...gud nite uolsz...malam ni kena tidur awal. Kena rehatkan minda untuk menghadiri seminar esok pagi...

No comments:

Post a Comment