Saturday, December 27, 2014

Lepas Gian

Kat morib ni kami tak tau sangat nak jalan-jalan ke mana. Lagipun memang dah niat kami just nak relax-relax kat hotel jer. After asar, si kembar dah tak senang duduk. Menggelupur nak turun ke kolam.

Kat luar plak hujan kejap lebat kejap renyai-renyai dari mula check in lagi. Ikut hati mama nak berselimut kat bilik jer. Tapi mengenangkan kesian kat budak-budak, gagahkan jugak ke swimming pool.

Mama tak jejak kaki ke kolam pun, just lepak bawah payung. Tak larat nak berendam dalam kolam tengah-tengah memboyot ni. Cuma papa yang temankan diorang mandi.

Luas jugak swimming pool ni. Ada 3 slot berbeza kedalaman. Untuk budak-budak, sederhana dalam dan paling dalam untuk dewasa. Kolam kanak-kanak ni takdela cetek sangat. Kat paras dada si kembar. 

Pastu ada pagar yang memisahkan kolam kanak-kanak dengan dewasa. Terjamin la sikit keselamatan budak-budak, tak boleh nak menyeberang ke bahagian yang dalam dengan senang-senang.

Seronok anak mama berendam arini. Maklumlah dah lama kami tak bercuti, semenjak mama disahkan mengandung. Kali ni diorang pulun mandi habis-habisan. Walaupun hujan renyai, mama ajak balik still takmo naik.

No comments:

Post a Comment