Saturday, December 8, 2012

Lunch & Dinner On Wiken

Kami ni breakfast jer kat luar, tapi untuk lunch dan dinner mama masih amik peluang untuk masak bagi anak n suami makan. Lagipun weekend jer yang mama ada cukup masa untuk memasak. Walaupun cuma masakan yang simple, bukan menu vazz gedevazz gitu, tapi air tangan seorang ibu kan lagi berkat bagi anak-anak makan.

On da way balik dari Tesco tadi Rayyans berdua tertidur. Paling lama diorang akan tidur 2 jam. Jadi cukuplah masa untuk mama masak sementara diorang tidur tu. Menu lunch kami adalah sayur goreng campur, ikan pari bakar dan ayam goreng untuk Rayyans.

Untuk tea time plak mama buatkan brushetta. Resepi chicken & tomato brushetta ni boleh refer kat SINI.

Brushetta ni kami makan dengan mushroom soup. Mama guna mushroom soup yang dalam tin tu jer. Just panaskan dan tambah sedikit air. 

Petang-petang yang basah ni memang laju la makan. Makan brushetta panas-panas dengan cheese yang meleleh memanglah membahagiakan. 

Rayyans ni selain nasi, memang diorang makan beria. Especially makanan yang rangup. Roti tu kan rangup after bakar. Tu yang diorang suka sangat. Cuba bagi nasi kat diorang...nan hadolah nak duduk camni makan beria. 

No comments:

Post a Comment