Saturday, September 22, 2018

Wedding Amirul

Papa dan 3HR pergi kenduri kahwin sedara papa kat dewan mpaj without mama. Huhuhuhu.. hari ni mama ke ofis untuk selesaikan kerja2 yang tertunggak masa mama bercuti ke hatyai.

Diorang bertiga ni kalau dengan papa elok jer perangai. Cuba mama yang bawak tiga2 tanpa papa. Mau runtuh dewan ni masing2 tunjuk belang.

Mula tu papa berkira2 jugak nak pergi kenduri tanpa mama. Tapi mama suh jer papa pergi dengan anak2 sebab time ni la nak jumpa sedara mara.

Bukan senang nak mengumpulkan semua sedara mara dalam satu majlis. Bila ada kenduri kendara jer berpeluang jumpa. Kalau tak raya pun belum tentu dapat jumpa.

Tu pun tak semua yang dapat hadir.  Masing2 ada komiment dan urusan yang membataskan mereka turut serta. Sesekali berjumpa banyak cerita yang hendak dikongsikan. 

Hamzah with hamzah. Dua2 nama sama. Kalau tak silap mama ni sepupu papa. Next month anak hamzah baju hijau pulak yang nak kahwin. Anak hamzah yang baju biru plak x tau bila boleh naik pelamin.

Tiga2 anak hamzah baju biru ni kecil2 lagi. Yang kakak2 pulak semua dah kahwin. Eh tapi ada lagi 2 orang abang tiri rayyans yang belum kahwin. So kita tunggu majlis depa berdua dulu la.

Kiri kanan tu parents pengantin. Mak pengantin ni la sedara papa. Terima kasih jemput kami ke kenduri. Dapatlah papa bertemu mata dengan kaum keluarga.

Ketibaan mempelai ke dewan bersanding. Mama doakan semoga perkahwinan amirul dan aisyah berbahagia hingga ke jannah. Seronok tengok orang kahwin. Terasa macam nak sanding balik dengan papa.

Selesai majlis persandingan barulah mama datang. Dari ofis shah alam mama tumpang ciknor ke dewan mpaj. Masa tu tetamu pun dah reda. Tapi mama sempatlah makan nasi lauk kenduri.

No comments:

Post a Comment