Saturday, October 6, 2018

Sakura Hotel Ipoh

Confirm laki mak buat kerja gila. Lepas lunch dia cakap ipoh dah dekat ni. Jom gi ipoh!! Memang kerja gila. Pagi tadi kami turun sehelai sepinggang. Cuma baju hafiy jer yang ada dalam kereta. Susu, botol susu, pampers hafiy satu apa pun tak bawa.

Kain baju papa dan anak2 tak risau sangat. Kat mana2 pun confirm ada. Masalahnya kain baju mama mana nak ada saiz. Baju mama yang confirm ada cuma kat aeon jusco je. Sebab kat dalam tu ada brand scarlet plus. Selama ni pun kat aeon jusco la mama dok beli baju.

Sampai ipoh kami terus ke aeon mall kinta city untuk beli semua barang keperluan dan stok makanan. Nasib baiklah ada semua barang keperluan mama. Kalau tak ada yang malam ni gerak balik puncak alam.

Nampak gaya lepas ni mama memang kena standby beg baju dalam kereta. At least kena ada dua pasang sorang baju. Mana la tau kan kot2 lepas ni papa nak buat kerja gila lagi.

Lepas shopping kami terus ke sakura hotel untuk check in. Ini pun satu hal jugak. Dalam perjalanan tadi baru kelam kabut call cari hotel. Nasib baik ada yang kosong. Hotel yang kami biasa duduk dah fully booked.

Hotel ni 2 bintang jer kot. Tak kisahlah janji kami ada tempat nak tidur malam ni. Untuk family room harga satu malam cuma rm120. Bilik pun takdelah teruk sangat. Boleh tahan luas jugak biliknya. Cuma satu je bilik kami kat tingkat 2. Kena menapak naik tangga sebab takde lif.

Almari untuk sangkut baju, tv, cerek, air mineral ada disediakan. Wifi pun ada kat bilik. Laju plak tu wifi dia. Kat tepi almari tu pintu toilet.

Toilet pun bersih jer. Tak sabar mama nak mandi bersihkan diri. Seharian kami dalam kereta. Macam2 bau ada ni. 

Hajat hati nak baring merehatkan diri je tapi malam ni anak sedara papa jemput kami dinner kat rumah diorang. Orang dah jemput takkan kami nak tolakkan. Orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa. Ewahh berperibahasa plak mama.

No comments:

Post a Comment