Saturday, June 21, 2014

Terengganu : Steamboat Dinner

Memer yang tengah belajar dekat umt jadi pemandu pelancong kami. Mama bukan tau sangat mana tempat makan menarik kat kuala terengganu.

Malam ni memer bawak kami makan steamboat kat pulau duyung. Ada satu port yang best menurut kata memer. Tapi sayangnya sebab kami datang lambat, dah takde meja kosong.

Bersebelahan steamboat yang glamer tu, ada gak another restoran yang serve steamboat. Masing2 dah penat dan lapar, so malas nak mencari kat tempat lain.

Steamboat ni pun not bad gak. Ada tempat untuk grill sekali. Kuah steamboat lak kuah tomyam. Memang kena la dengan selera mama.

Bahan2 steamboat banyak gak. Ada seafood, daging, ayam, sayur dan segala fishball, meatball semua ada. Puas la makan.

Cuma kat sini kita tak boleh nak pilih bahan2 steamboat sendiri. Bila oder tu dia akan bagi bahan2 steamboat bersesuaian dengan jumlah orang yang nak makan tu.

Kiranya takkan berlaku pembaziran la. Kalau kita amik sendiri confirm sifat tamak sedikit sebanyak ada dalam diri. Amik banyak2 pastu tak habis makan.

Everybody dah lapar, jom kita makan dulu. Kami diberikan 2 dapur so takdelah kelam kabut berebut nak merebus dan menggrill.

Yang penting, thanks to papa sebab belanja kami semua. Lain kali bolehlah belanja lagi ya.

No comments:

Post a Comment