Saturday, May 21, 2016

Up-Side Down House

Upside down house terletak kat plaza mahkota, bandar hilir. Actually galeri ni adalah rumah kedai asalnya. Tapi owner tu pandai amik peluang. Kedai 2 pintu direnovate jadi galeri rumah terbalik.

Tiket masuk berharga rm15 bagi yang ada mykad. Mama tau pasal rumah terbalik dari nisa. Sebelum ni nisa dah pernah datang sini tapi tak masuk sebab tak sanggup nak beratur. Orang ramai gila time tu.

Masa kami sampai adalah beberapa orang tengah beratur nak masuk. Kiranya bagus jugakla owner tak bagi masuk serentak ramai2 untuk mengelakkan jem kat dalam rumah tu.

Apa yang ada dalam rumah terbalik? Of course la semua benda dalam keadaan terbalik. Kiranya basic furniture dalam sebuah rumah lengkap. Ada ruang tamu, dapur, master bedroom dan bilik anak.

Mula2 masuk akan jumpa ruang tamu siap dengan sofa dan tv. Pastu ada sudut side table lengkap dengan telefon.

Kemudian jumpa ruang dapur. Kat dapur ada set meja makan, kitchen cabinet, peti sejuk dan ruang mesin basuh.

Macam kelakar pun ada sebab kami tak pandai nak beraksi dalam gambar. Bila diterbalikkan gambar ni macam buat aksi gimnastik kat atas peti sejuk.

Ruang kitchen cabinet. Kalau sesapa pandai boleh buat gaya ala2 tengah potong bahan2 untuk masak.

Ini plak sudut mendobi. Siap ada mesin basuh, bakul baju kotor dan sabun. Mama tu tengah try nak balik handbag dalam bakul. Try jadi goal shooter netball.

Pastu ada satu pintu yang menghubungkan dapur dengan bilik anak. Kat bilik anak ada katil single, study desk dan almari.

Ha jangan main2 siap ada laptop tau. Mama macam nak terbang jer untuk selamatkan laptop tu.

Kat sebelah katil ada rak dinding untuk letak mainan anak2. Actually sepanjang masa ada staf2 galeri yang bertugas dan bantu kita untuk amik gambar. 

Sebelah bilik anak ada master bedroom siap dengan katil queen, almari pakaian, meja solek dan toilet. Dalam ni memang tak boleh pakai kasut. Lantai tu kiranya bersih la. Sebab tu boleh nak guling2 atas lantai.

Apa kejadahnya mama nak masuk dalam mangkuk toilet tu. Kalau toilet betul2 camni camna la agaknya nak melepaskan hajat.

Mama doa apa tu? Pada pendapat mama, kalau perabot2 ni dipasang lebih rendah, lagi senang untuk bergambar. Maklumlah orang katik macam mama susah nak pegang perabot tu sebab semuanya tinggi.

No comments:

Post a Comment