Saturday, May 7, 2016

Smurff Inn Homestay

Kali ni kami stay di smurff Inn Homestay. Konsep dekorasi sudah pasti bertemakan karakter kartun the smurff. Hotel ni baru jer lagi buka. 

Mama amik bilik family. Anak2 dah besar, tak selesa nak berhimpit atas satu katil. Nanti tidur tak lena pastu mula la hangin satu badan bila ada hal2 yang tak diingini berlaku. 

Susun atur dalam bilik agak tak berkenan di hati mama. Mungkin sebab bentuk bilik ni bukan segi empat. Jadi nak arrange perabot agak susah. Buatkan bilik ni nampak limited space. 

Bilik air not bad. Disebabkan hotel baru, jadi semua kelengkapan masih bersih dan cantik. Cuma bilik air ni sempit sikit la. 

Kat dalam bilik of course la dipenuhi dengan dekorasi smurff. Si kembar excited bila nampak gambar kartun merata rata dalam bilik. 

Lagi pun diorang dah besar, dah pandai tengok tv. Dah tau nama nama karakter smurff ni. 

Cuma adikla, dah penat travel hari ni. Masuk bilik, bagi makan, terus pengsan. Mama risau jugak takut dia tak boleh tidur, meragam kat tempat tak biasa. 

Malamnya cuma papa yang keluar ke pasar malam brinchang untuk tapau makanan. Hafiy dah tidur jadi tak dapat mama nak ikut sama. 

Hotel ni dekorasi memang cantik tapi agak tak mesra pelanggan. Bilik dibina mengikut cerun bukit. Bilik kami kat belah bawah. Jadi nak kena menapak turun tangga. Lif tak ada untuk terus ke bilik. 

Bayangkan kami dengan beg2 besar, dengan anak kecil, agak sukar untuk bergerak. Bilik pula langsung tak ada tingkap. Cuma ada exhaust fan. Agak kelemasan mama kat situ. 

Pada mama, pelancong datang ke cameron untuk menikmati udara segar dan sejuk kat sini. Bila kat bilik tak ada tingkap, celah mana kami nak rasa udara segar tu. Rasa terperap bila dok kat dalam bilik. 

Mungkin bilik2 yang berada kat tingkat atas ada tingkap. Cuma nasib kami tak baik, dapat bilik kat tingkat bawah yang tak ada tingkap. 

No comments:

Post a Comment