Saturday, July 14, 2018

Periuk Noxxa

Orang lain dah lama kemaruk dengan periuk noxxa ni. Aku plak baru nak terhegeh2 beli. Aku ni terpengaruh sebab katanya boleh masak nasi dagang sekejap je. 

Tu pun beli secara installment 3 kali bayar. Hehehe. Nak beli cash macam ralat sangat sebab harga mahal nau. Nasib baik ada emak opismate yang jual secara installment.

Hari ni aku merasmikan periuk noxxa setelah berbulan terperap kat bucu dapur. Time nak beli macam2 resepi dalam kepala nak buat. Tapi bila dah dapat periuknya, satu resepi pun tak jalan. 

Aku masak nasi dagang. Ya Allah senang nya kerja xyah nak kukus lama2 lagi dah. 7 minit dah siap masak nasi dagang. Rasanya pun tak jauh beza dengan nasi dagang yang dikukus. 

Nasi dagang ni aku duetkan dengan gulai ikan tongkol. Pasni takde alasan lagi dah tak nak masak nasi dagang. Suka hadif sebab favourite dia nasi dagang ni. 

No comments:

Post a Comment