Thursday, November 17, 2011

Perjalanan Ke Miri

Mama dan Zul mengikut rombongan Jabatan Audit Negara melawat lokasi yang terlibat dengan hakisan pantai. Site visit kali ni adalah di Lawas, Sarawak yang melibatkan 4 lokasi. Jadi dari KLIA kami kena transit dan bermalam di Miri sebelum meneruskan perjalanan ke Lawas esoknya.

Flight kami ke Miri pada pukul 9 malam. Jadi, after office hour papa terus hantar mama ke airport. Nak balik rumah dulu takut tak sempat coz risau jalan sesak. Tambah lagi petang ni hujan lebat. Papa just drop mama kat airport then terus rush balik rumah untuk jemput Rayyans dari rumah pengasuh.

Flight kami kali ni delay selama setengah jam. Penerbangan ke Miri makan masa selama 2 1/2 jam. Jadi kami tiba di Miri Airport dalam pukul 12 malam. Masa tu wakil dari Jabatan Audit telah bersedia menjemput kami dari airport dan terus bawa kami ke Hotel Everly.

Kami dapat bilik yang besar tapi tak best sebab tidur sorang-sorang. Kalau dapat bawa keluarga bercuti kat sini memang seronok sangat. Bilik mama ni mengadap sea view, tapi disebabkan kami sampai dah malam buta, laut pun ntah kat mana.

Sebaik saja check in, mama terus mandi dan bersiap untuk tidur. Badan dah penat sangat. Tambah lagi esok pagi mama kena bangun awal coz flight ke Lawas pukul 7.30 pagi.

Badan dah lesu, minda dah penat tapi mata ni tak mau lelap la plak. Dah pukul satu pagi pun masih belum mau tidur. Maybe sebab malam ni kena tidur sorang-sorang. Uwaaaa...missing my Rayyans oredi...n papa too...